Fri frakt over 199,-
Klikk og hent
Rask levering

Ofte stilte spørsmål

Hvordan finner jeg en Life-butikk?

Du kan søke etter en butikk i søkefeltet eller velge «finn butikk» i menyen for å få opp en oversikt over alle våre butikker.


Hvordan søker jeg etter varer på life.no?

Skriv det du søker i det hvite søkefeltet. Søkefeltet finner du øverst på alle sider. Mens du skriver får du opp forslag på sider, klikk på den siden som er mest relevant til det du søker.

Du kan finne et produkt gjennom produktkategoriene i menyen øverst på siden.  Klikk deg inn på hovedmenyen for å få frem alle underkategorier i hver av overkategoriene.


Hva koster frakten? Hva er grensen for fri frakt?

Ordre som overstiger 199 kr sendes fritt levert. For alle ordre under 199 kr tar vi en fraktavgift på 49 kr.


Hvordan gjennomfører jeg et kjøp på Life.no?

Start med å søke opp produktet du ønsker å kjøpe.

Når du har funnet produktet klikker du på "Kjøp". Produktet befinner seg nå i din handlekurv som du finner øverst til høyre på siden.

Når du har lagt alle produktene du ønsker å kjøpe i din handlekurv klikker du på "Gå til kasse" øverst til høyre.

Du kan velge å betale med Vipps, kort eller faktura.


Når blir ordren min sendt?

Ordren pakkes og sendes normalt innen 1-3 virkedager, med forbehold for at produkter kan være utsolgt eller ha utgått.

Ved høytider (feks jul, påske og helligdager) kan det oppstå forsinkelser.


Jeg har ikke fått en ordrebekreftelse. Er min ordre innsendt?

Iblant kan ordrebekreftelsen havne i søppelposten din. Sjekk om du finner den der, hvis ikke ta kontakt med kundeservice.


Jeg har bestilt hjemlevering, men har fått melding om å hente pakken min på et utleveringssted?

Pakker kan bli levert på et utleveringssted istedenfor hjem til deg av flere ulike årsaker. Det kan være fordi vi ikke har dekning på din adresse eller at budet ikke har funnet frem til adressen din. I noen tilfeller kan det også være fordi pakken din er for stor til å bli levert helt hjem.


Hvor lenge kan pakken min ligge på utleveringsstedet?

Pakken din blir levert i postkassen eller på trappa. Er sendingen for stor eller tung, vil den bli levert til nærmeste PostNord utleveringssted Der ligger den i to uker før den blir sendt i retur til oss. Omkostninger for uavhentede pakker faktureres kunde med kr. 149. Dette omfattes ikke av angreretten. Du må selv betale for å sende en pakke i retur.


Hvordan kan jeg betale på life.no?

Når du handler hos oss kan du betale med Vipps, kort eller faktura via Klarna.


Kort

Vi benytter oss av 3D Secure, sikkerhetsløsningen som VISA og MasterCard bruker for å identifisere kortholder ved kjøp over internett. 3D Secure har blitt et krav fra kortinnløsere for å gjøre handel over internett enda sikrere. All kommunikasjon skjer med SSL-kryptering, som innebærer at ingen uautoriserte personer kan se kortdetaljene. Vår samarbeidspartner ved kortbetaling er Adyen. Her kan du lese Adyens personvernerklæring.


Faktura

Ved betaling med faktura Klarna har du 14 dagers betalingsfrist. 


Hvem kontakter jeg vedrørende spørsmål om min betaling eller min faktura?

Kontakt kundeservice:

Tel: 22 40 53 00 (man – fre 09.00–1500) E-post: kundeservice@life.no