Gå til innhold
Din handlekurv er tom

Din handlekurv er tom

  • Fri frakt over kr 199,-
  • Rask leverering
  • SVOSJ - fri frakt

Hold sommerforkjølelsen unna


Når dagene er lyse og sommersola varmer, er det kjedelig å sitte inne og kjenne seg pjuskete og syk. Her er våre 5 tips som kan bidra til å holde sommerforkjølelsen unna.

1. Spis variert.

For at immunsystemet skal fungere, trenger kroppen næring. Spiser du variert, øker sjansen for at du får i deg alle næringsstoffene. Mesteparten av immuncellene finnes i tarmsystemt. En velbalansert tarmflora er derfor en stor fordel.


2. Skap gode soverutiner.

Når du sover aktiveres kroppens immunsystem og det dannes viktige hormoner. Samtidig reduseres produktsjon av stresshormoner. Det å sove nok kan redusere risikoen for sykdommer som forhøyet kolesterol, hjerte- og karsykdommer, diabetes type 2, depresjon og utmattelsessyndrom.


3. Stress mindre

Langvarig stess er krevende for kroppen, både psykisk og fysisk. Stress kan forstyrre immunforsvaret, noe som fører til at kroppen bekjemper infeksjoner mindre effektivt. Prøv å redusere stresset og lag deg gode rutiner i hverdagen.


4. Tren og mosjoner

Trening byr på mange fordeler for immunsystemet. Når du beveger deg, dempes for eksempel betennelser i kroppen. Kombiner gjerne kondisjonstrening med styrketrening, og prøv å få inn hverdagsmosjon, som å gå i trapper eller ta føttene fatt istedenfor å ta bilen.


5. God hygiene

Vasker du hendene godt, gjerne i 30 sekunder, reduserer du risikoen for at du får i deg uvelkomne stoffer. Hjelp deg selv og andre ved å holde hendene rene! God håndhygiene er særlig viktig for å unngå spredning av koronaviruset.

 

 

Utvalgte produkter

Varen er lagt i handlekurven