Gå til innhold
Din handlekurv er tom

Din handlekurv er tom

  • Fri frakt for bestilling over kr 199,-
  • Rask leverering

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål. Lurer du på noe angående LifeClub, kan du klikke på LifeClub.

 

Kontakt oss

Spørsmål angående nettbutikken, levering osv.

Tlf: 22 40 53 00 (man-fre 09.00-15.00)
E-post: kundeservice@life.no

Spørsmål om LifeClub

Tlf: 73 60 60 23 ( man–fre 08.00–16.00)

 

Hvordan finner jeg en Life-butikk?

Du kan søke etter en butikk i søkefeltet eller velge «butikk» i menyen for å få opp en oversikt over alle våre butikker.

 

Hvordan søker jeg etter varer på life.no?

  • Skriv det du søker i det hvite søkefeltet. Søkefeltet finner du øverst på alle sider. Mens du skriver får du opp forslag på sider, klikk på den siden som er mest relevant til det du søker.
  • Du kan finne et produkt gjennom produktkategoriene i menyen til venstre. Klikk på plusstegnet for å få frem alle underkategorier i hver av overkategoriene.

 

Hva koster frakten? Hva er grensen for fri frakt?

 Ordre som overstiger 500 kr sendes fritt levert. For alle ordre under 500 kr tar vi en fraktavgift på 39 kr.

 

Hvordan gjennomfører jeg et kjøp på Life.no?

  1. Start med å søke opp produktet du ønsker å kjøpe.
  2. Når du har funnet produktet klikker du på "Kjøp". Produktet befinner seg nå i din handlekurv som du finner øverst til høyre på siden.
  3. Når du har lagt alle produktene du ønsker å kjøpe i din handlekurv klikker du på "Gå til kasse" øverst til høyre.
  4. Du kan velge å betale med kort eller faktura.

 

Når blir ordren min sendt?

Ordre som kommer inn før kl. 12.00 på hverdager blir pakket og sendt samme dag, med forbehold for at produkter kan være utsolgt eller ha utgått. Da kan din ordre bli håndert påfølgende dag. Ordren leveres innen 1-3 virkedager etter at den har blitt sendt fra lageret. Ordre som blir lagt inn i helger/hellig dager vil bli behandlet førstkommende virkedag.
 

 

Jeg har ikke fått en ordrebekreftelse. Er min ordre innsendt?

Iblant kan ordrebekreftelsen havne i søppelposten din. Sjekk om du finner den der, hvis ikke ta kontakt med kundeservice. 

 

Hvor lenge kan pakken min ligge på utleveringsstedet?

Pakken din blir levert i postkassen eller på trappa. Er sendingen for stor eller tung, vil den bli levert til nærmeste PostNord utleveringssted Der ligger den i to uker før den blir sendt i retur til oss. Omkostninger for uavhentede pakker faktureres kunde med kr. 150. Dette omfattes ikke av angreretten. Du må selv betale for å sende en pakke i retur.

 

Hvordan kan jeg betale på life.no?

Når du handler hos oss kan du betale med kort eller faktura via Klarna.

Kort

Vi benytter oss av 3D Secure, sikkerhetsløsningen som VISA og MasterCard bruker for å identifisere kortholder ved kjøp over internett. 3D Secure har blitt et krav fra kortinnløsere for å gjøre handel over internett enda sikrere. All kommunikasjon skjer med SSL-kryptering, som innebærer at ingen uautoriserte personer kan se kortdetaljene. Vår samarbeidspartner ved kortbetaling er Klarna.

Faktura

Ved betaling med faktura Klarna har du 14 dagers betalingsfrist. Du kan også velge å delbetale beløpet.

 

Hvem kontakter jeg vedrørende spørsmål om min betaling eller min faktura?

Kontakt kundeservice:

Tel: 22 40 53 00 (man – fre 09.00–1500)
E-post: info@life.no

 

Tilkommer det en fakturaavgift?

Nei, det tilkommer ikke fakturaavgift ved betaling via Klarna.

 

 

Kan jeg angre/returnere mitt kjøp?

Angrerett
Hvis du ønsker å returnere et produkt kan gjøre dette innen to uker fra den datoen du mottok pakken din. Du må selv betale fraktgebyr. Varen må være ubrukt og emballasjen må være intakt. Vi vil refundere pengene for produktet når vi ser at produktet kom til oss uskadd. Hvis du betaler med faktura vil den bli deaktivert, eller vi vil sende ut en oppdatert faktura hvis du har kjøpt flere produkter. Vi er ikke ansvarlig for pakker som ikke når oss. Unntak fra angreretten er mat. Kontakt oss hvis du er usikker.

 

Hvilke produkter er det ikke returrett på?

Legg merke til at mange produkter vi selger er klassifisert som mat og dermed ikke omfattes av angreretten (for eksempel vitaminer og andre kosttilskudd, detoxprodukter m.m.). Kontakt derfor alltid kundeservice for å få returen din godkjent før du sender tilbake produktene.

 

Hvilken reklamasjonsrett har jeg?

Om en vare skulle avvike fra det som skal være lovet mellom deg og life.no eller på en annen måte ikke tilsvarer den beskrivelsen av varen som life.no har gitt, kan varen returneres. Bare opprinnelige feil omfattes av reklamasjonretten. Reklamasjonretten omfatter for eksempel ikke feil forårsaket av normal bruk. Reklamasjon til life.no må skje innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget, ikke senere enn tre år. Life.no forbeholder seg retten til i første omgang å rette feilen, i andre omgang levere ny vare og i siste omgang gi pengene tilbake. Ved reklamasjon, kontakt alltid kundeservice. Varer kjøpt på life.no kan ikke reklameres på i en Life-butikk.

 

Hvordan reklamerer jeg på en vare?

Kontakt kundeservice:

Tel: 22 40 53 00 (man–fre 09.00–15.00)
E-post: info@life.no

 

Hva gjør jeg om et produkt er utsolgt?

Det går ikke an å bestille en vare som er utsolgt, du kan bestille varen først når den er på lager igjen. Om du vil ha forslag til tilsvarende produkt som finnes på lager kan du ta kontakt med kundeservice eller din nærmeste Life-butikk.

 

Hvor trygge er deres produkter?

Life selger nøye kontrollerte og godkjente produkter. Kosttilskudd bør ikke brukes som erstatning for variert kost. 

Vi har policys for våre produkter, som du finner her.

 

Kan det finnes feilaktige opplysninger på hjemmesiden?

Vi forbeholder oss retten i ettertid å korrigere priser eller feilaktig informasjon om produkter og øvrig informasjon. Vi reserverer oss også for prisjusteringer (som for eksempel prisendringer fra leverandører og valutasvingninger), lagerendringer og eventuelle tekniske feil i nettbutikken, nettleser eller server.

Vi reserverer oss for at et bilde av et produkt kan ha blitt endret uten vår kjennskap og at produktet du har kjøpt ser annerledes ut. Vi oppdaterer våre bilder og vår produktinnformasjon etterhvert som vi mottar melding om endring.

 

Kan jeg få samme tilbud i butikk som på life.no?

Iblant kan vi tilby webspesifikke kampanjer som bare finnes på life.no. Vi har da spesifisert at tilbudet kun er å få på life.no. Legg merke til at det kan finnes lokale tilbud i din Life butikk som kun gjelder i den butikken.

 

Hvordan kan jeg få informasjon om pågående kampanjer og nyheter?

Som medlem i LifeClub tar du imot tilbud og informasjon om nyheter via post.

Varen er lagt i handlekurven