Gå til innhold
Din handlekurv er tom

Din handlekurv er tom

  • Fri frakt over kr 199,-
  • Rask leverering

Få den gode julemagefølelsen


Fordøyelsen er som regel et resultat av hva du putter i deg og livsstilen du lever. Det er ingen tvil om at en balansert og velfungerende tarm er viktig for helsen, gir deg bedre velvære og mer energi. Her kommer noen tips som kan gi deg en bedre magefølelse i julen.

1. Spis frukt, grønt og mat som inneholder fiber

Det tilfører kroppen nytige byggeklosser og holder magen i gang.

 

Frukt-och-fiber-550x350-cta.jpg

 

2. Regelmessige måltider 

...er gunstig for fordøyelsessystemet. Spis heller mindre og ofte framfor store og små måltider.

3. Sukker og fett

...bør begrenses, for mye kan føre til oppblåshet, ubehag og treg mage.

4. Å drikke mye vann er bra 

...for fordøyelsen, mens kaffe og alkohol kan forstyrre fordøyelsessystemet og føre til problemer som blant annet halsbrann.

Tips: Drikk 1 glass vann og 1 kopp grønn te for hver kopp kaffe.

 

Yogi te-550x350-cta.jpg

5. Aktivitet

...bidrar til at maten beveger seg lettere nedover fordøyelseskanalen og reduserer faren for forstoppelse. Aktivitet er også viktig for å holde vekten stabil.

 

Aktivitet-550x362.jpg

6. Gode melkesyrebakterier

...er viktig for helsen, fordøyelsen og en velfungerende tarm. Plei tarmfloraen med feks. fermetert og melkesyregjæret kost, ta tilskudd om nødvendig.

 

Magbalans-550x350-cta.jpg

 

7. Enzymer og bitterurter

...kan gi deg en bedre magefølelse i julen når fet og kraftig kost skal fordøyes.

Enzymer-kop-CTA-542x248.jpg

8. Senk skuldrene

...og nyt julen. Stress og angst kan forstyrre fordøyelsen, skape ubehag og fordøyelsesproblVi i Life ønsker deg en riktig god jul!

 

Vi i Life ønsker deg en riktig god jul!

 

Jul-in-balan-768x403.jpg

 

 

Varen er lagt i handlekurven