Gå til innhold
Din handlekurv er tom

Din handlekurv er tom

  • Fri frakt tom 22. januar
  • Rask leverering

Ta med deg de gode vanene på ferie!

Ta med deg de gode vanene på ferie!
Foto: Shutterstock

Kom i form, og la gode helsevaner og gode treningsrutiner overleve en ferietur. Kombiner reisen med din favoritt-trening, og utforsk samtidig et spennende reisemål. Vi har plukket ut noen reisefavoritter.

Yoga og meditasjon i Kerala

I Sør-India ligger delstaten Kerala, og hit er det mange som reiser for å besøke et av alle Keralas yogasentre. Ta med matten din, og gjør yoga til lyden av stillheten. Etter praksisen kan du koble av med en nyplukket kokosnøtt. Her kan du bo i noen dager eller i en lengre periode og gjøre yoga flere ganger om dagen. På flere steder tilbys også meditasjon og ayurveda. Når du er i Kerala, kan du passe på å ta en båttur i Kerala backwaters, som er flere laguner og sjøer som ligger parallelt med det arabiske hav.

Fint å pakke med seg for en yogareise: yogamatte, bekvemme treningsklær, solfaktor, raw food bars.

Gå pilegrimsveien til Santiago de Compostela

Veien, som også kjent som Jakobsleden, og er en 160 mil lang pilegrimsled som strekker seg fra Frankrike til Nord-Spania. Du trenger ikke vandre hele leden på en gang, og de fleste velger bare å gå strekket i Nord-Spania. Den går gjennom Pyrineene og avsluttes i Santiago de Compostela i Galicia. Vel fremme må du oppleve den historiske byen til fots. Jakobsleden står på Unescos verdensarvliste, og byr på vandring gjennom Pyrineenes vakre landskap, små byer og landsbyer. Du kan ta vandringen i din egen takt, og gjøre små stopp i de byene du vandrer forbi. Det finnes flere ferdige planlagte reiser der du får selskap av en guide på reisen, eller hvorfor ikke reise med gode venner?

Vandre Inkastien til Machu Picchu

Gå i Inkaindianernes fotspor, og oppdag den forsvunne byen, Machu Picchu. Stien, eller leden, begynner i Cuzco, Peru og avsluttes i Machu Picchu. Strekningen er omtrent 45 km langt, og pleier å ta fire dager å vandre. På grunn av den store høyden kan man ikke gå så lange etapper om gangen. Du kan passe på å stoppe opp og beundre det eventyrlige landskapet som finnes rundt deg. Er du heldig vil kanskje en alpakka være ledsageren din på vandringen. Det kan være verd å vite er at det bruker å regne mye i februar, derfor kan inkastien da være stengt for rengjøring og restaurasjon. Hvis du booker gjennom en reisearrangør får du tilgang til guider, bærere og overnatting langs veien.

Fint å pakke med seg på en vandring: myggmiddel, vannflaske, energibars, førstehjelpspakke, solfaktor, kompass, bekvemme sko, gnagesårplaster.

Sykle langs Californias kyst

Du starter sykkelferden din i kystbyen Santa Cruz, som ligger ved Montereybukten, og sykler langs kysten ned til den lille artisjokkbyen Castroville (USAs første dyrking av artisjokker startet her), der du sykler gjennom dyrkingsfelt. I Castroville begynner Monterey Peninsula Recreational Trail. Tar du en tur på denne veien kan du få oppleve den vakre naturen som Californias kyst har å tilby. Er du heldig kan du få se både sjøløver og otre som holder til nede ved vannet. Du sykler forbi Monterey, en gammel sjarmerende fiskeby som er vel verd et besøk. Den vakre sykkelveien tar slutt i Pacific Grove. Deretter fortsetter du ned til Big Sur, der Stillehavet slår mot de vakre klippene. Du sykler videre forbi store redwoodtrær og gjennom vinmarker Etter 486 kilometer er du framme i Santa Barbara. Denne sykkelturen tar omtrent fire dager å gjennomføre.

Opplev New Zealand på to hjul

På New Zealand finnes det mange forskjellige sykkelveien som tar deg gjennom landets varierte og imponerende natur, fra det fjellrike landskapet i sør til de hvite strendene i nord. Her er det mange steder å oppdage. Med en sykkeltur på Coromandelhalvøya kommer du til å oppleve både hvite strender og vulkaner. Pass på å bade i varme kilder på Hot Water Beach. Det eneste kravet er at du må grave dem fram selv. I løpet av turen din på New Zealand kan du velge om du vil sykle i alpelandskap, regnskog eller langs strender. Det finnes over 22 ulike sykkelveier å velge mellom, og hver strekning tar omtrent to til fire dager å gjennomføre.

Fint å pakke med seg på sykkeltur: energibars, solfaktor, håndkrem, hudsalve for irritert hud, vannflaske, bekvemme sykkelbukser, desinfeksjonsvæske.

Trening, svette og solbrun hud på Mallorca

Føler du at yoga ikke er noe for deg? At du ikke er glad nok i natur for å kunne verdsette sykling eller vandring, men allikevel vil ha en aktiv og sunn ferie? Da kan du reise til Mallorca, der det blir arrangert mange ulike typer treningsreiser: Sole, bade og bygge muskler på en gang. Du kan trene i grupper eller på egen hånd. Kjøl deg ned i Middelhavets turkise vann etter en svett treningsøkt. Ønsker du å ha en pause fra treningen kan du tar en tur til Porto Cristo og besøke Dragegrottene, som er fantastiske grotter med magiske dryppsteinsformasjoner.

Fint å pakke med seg når du reiser på treningsreise: solfaktor, sportsdrikker, liniment, deilige treningsklær, bekvemme sko, proteinbars, gnagesårplaster.

Rens kroppen ved Middelhavet

Ønsker du å ha en sunn ferie uten å behøve å anstrenge deg fysisk hver dag? Da finnes det et alternativ, selv for deg! Reis på en detox-tur til Portugal eller Italia. Reisens lengde kan variere mellom fire og syv dager. Du blir utstyrt med juicer som du skal drikke i løpet av dagen, men utover det kan du planlegge dagen din slik du ønsker: Gjøre yoga, ta en spasertur i omgivelsene eller nyte en spabehandling. Både Italia og Portugal har fantastiske små byer som du kan spasere rundt i. Vil du ha vakre og hvite strender, skal du søke deg til Algarvekysten i Portugal eller Calabriakysten i Italia.

Fint å pakke med seg når du skal på detox-reise: tørkede superfrukter og superbær til snacks, vitaminer, vannflaske, bekvemme klær, solfaktor.

Varen er lagt i handlekurven