Gå til innhold
Din handlekurv er tom

Din handlekurv er tom

  • Fri frakt for bestilling over kr 199,-
  • Rask leverering

Svøm ute i sommer!

Svøm ute i sommer!
Foto: Shutterstock

Svømmetrening ute kan være en avveksling for deg som pleier å svømme lengde etter lengde i svømmehallen. Trener du til en konkurranse eller en triathlon, trengs det kanskje flere ukentlige treningsøkter. Her er noen pro‘ tips for trening i sjøen.

  1. Hold deg nært land, ikke svøm i åpen sjø (med mindre du har følgebåt).
  2. Svøm med en treningskamerat. Er du alene, skal du helst ikke svømme på dypere vann enn at du rekker ned til bunnen.
  3. Bruk en fargesterk badehette slik at du synes.
  4. Bruk en 2–4 millimeter tykk våtdrakt hvis du skal svømme lenge, kroppen blir nedkjølt etter en stund. Våtdrakt for svømmere er lettere enn dykkerdrakter, og du beholder smidighet og teknikk. Alternativt kan du smøre deg med lanolin.
  5. Mål opp runden og marker når du er halvveis og skal snu. Regn med at vær, vind, strøm og andre forhold påvirker hvor raskt du svømmer.
Varen er lagt i handlekurven